Retourneren en Ruilen

Retourneren en Ruilen

Het kan natuurlijk gebeuren dat een artikel, ondanks onze goede zorgen, niet aan jouw verwachtingen voldoet.

We bieden je dan de mogelijkheid om het artikel te ruilen of te retourneren. Wij geven je dan zonder moeilijk te doen het juiste product, of je geld terug.

Voor het aanmelden van een retour heb je 14 kalenderdagen de tijd, vanaf het moment dat je bestelling door ons is afgeleverd op het door jou gekozen afleverpunt. Daarna heb je nog 14 kalenderdagen om het naar ons te retourneren.
Om hygiënische redenen is het wel belangrijk dat het product nog niet gebruikt is (en in geval van Matcha de luchtdichte seal nog niet is opengemaakt). Verpak het ongebruikte, onbeschadigde artikel -indien mogelijk- in de originele verpakking, frankeer het pakket en stuur het naar ons op. Je krijgt dan makkelijk het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten ‘heen’) altijd binnen 14 kalenderdagen terug op je rekening. Of we sturen je binnen deze tijd het vervangende artikel op.

 

Kan ik een ontvangen bestelling terugsturen?

Ja, dat is mogelijk voor al onze voorraadartikelen. Binnen twee weken na ontvangst van een artikel kun je dit bij Hey Matcha als retour aanmelden. Daarna heb je 14 dagen om het te retourneren. Hiervoor geldt dat het artikel én de verpakking ‘als nieuw’ moeten zijn, zodat het weer verkoopbaar is. Dit is vooral belangrijk bij nog ongeopende blikjes Hey Matcha. Deze kunnen we om hygiënische redenen niet meer terugnemen als het vers-zegel verbroken is. De kosten voor deze retourzending zijn voor de klant, maar de volledige aankoopprijs inclusief de eerste verzendkosten wordt door ons binnen 14 dagen teruggestort. Je kunt het retourformulier hier downloaden: Retourformulier

 

Krijg ik dan ook de verzendkosten terug?

Ja, de originele verzendkosten krijg je van ons ook terug. Dat vinden we wel zo eerlijk.

 

Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is ontvangen?

Het risico van transportschade ligt bij Hey Matcha, wij lossen het op. Stuur ons een mail (info@heymatcha.nl) met daarin de klacht over de beschadiging, graag wel met een foto van de verpakking en het beschadigde artikel, anders kunnen wij je klacht helaas niet in behandeling nemen. Wij zorgen dan dat je zo snel mogelijk het artikel opnieuw krijgt geleverd.

 

Ik heb het verkeerde artikel ontvangen, wat nu?

Wanneer je ons mailt met de precieze klacht, dan zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. We laten het verkeerde artikel bij je ophalen voor retour, daar hoef je zelf dus niets voor te doen.